De schilder is opgeleid aan de kunstacademies van Breda en
's-Hertogenbosch en heeft vanaf 1976 zijn atelier in Breda, in Princenhage om precies te zijn. Hij ontwikkelde zich van conceptueel fotograaf tot hyperrealistisch schilder, maar is later vooral bekend geworden door zijn toetsrijke landschappen, in pastel en olieverf. De schilder is een ware colorist die het effect van kleur niet alleen toepast, maar zichzelf steeds uitdaagt om met, voor hem nieuwe, kleuren beeldelementen te vormen. Onlangs zette hij een lijn van werken in waardoor de directheid van handschrift, vormentaal en kleurgebruik (nog) meer tot uiting komt in de nieuwe reeks van schilderijen die hij zal exposeren.
Zeldzaam is het als een kunstenaar in de loop van haar carrière zo stelselmatig het eigen handschrift trouw blijft en tegelijkertijd verder uitdiept. De werken zijn zonder uitzondering herkenbaar als die van deze kunstenaar met soms, vanwege de onderwerpen, even een lichte twijfel. Enkele meer conceptuele houtdrukken, zoals "Crate" uit 2018, dat in bezit is van het Stedelijk Museum Breda, zijn daarvan voorbeelden. In haar hele oeuvre is de zoekende geest werkzaam die, met een min of meer traditionele discipline, actuele beelden wil vinden, samenstellen en met grafische kunsten naar voren brengen.
Na zijn opleiding aan de academie van Tilburg reisde de kunstenaar veel in Indonesia en ontleende allerlei motieven aan het ontmoetingen met mensen op de eilanden van Insulinde, zoals het land door de kolonisator in romantische bewoordingen werd genoemd. In abstracte voorstellingen, waarin sprake is van getalsmystiek met 5 en 9 als spilcijfers, worden de verhalen verbeeld en de ontmoetingen vastgelegd. Kort na zijn afstuderen maakte hij ook werken rondom de kampen waar Molukkers werd gehuisvest na de deportatie vanuit Indonesia. De fotoserie "If You See Her, Say Hello" werd aangekocht door het museum Fenix, voor de geschiedenis van landverhuizers.
Overgaand van tekenen naar poëzie, en terug van taal naar beeld, zijn de werken van de kunstenaar niet strikt als tekening aan te duiden of strikt als gedicht. Als grensganger tussen de disciplines neemt de kunstenaar veel van over en weer mee en dat uit zich dan in de vormentaal van de tekenaar of in het vocabulaire van de dichter. Soms kan een dubbeltalent funest zijn voor de ontwikkeling van het talent en de er- en herkenning van het oeuvre door het publiek. Hier is dat niet het geval, omdat de thema's en technieken van de kunstenaar overeenkomstig zijn, worden de werken er op hun beurt door versterkt, de tekening zowel als het gedicht.