eerdere publicaties Ad van Rosmalen, selectie
vanaf 1985
Konterfeiten en context
Konterfeiten en context

Enige veronderstellingen bij het Portret van de beeldende kunstenaar J.A. van der Ven (1799-1866), een buste van Joseph Bartélémy Viellevoye modelleerd, van Joseph Bartélémy Viellevoye, aan de hand van acht zoektermen waarmee het portret te vinden is in het archief van het Rijksinstituut Kunsthistorische Documentatie te Den Haag

object | affect
object | affect

Evenaar
1 tussen elke twee getallen is er een volgend getal; het is onbeslist wanneer -even- overgaat naar -oneven- en -oneven- naar -even-
de tekst Evenaar is tussen 1 en 2 gegeven
2 dit onbesliste is -neven-, niet -even- en niet -oneven- de tekst Evenaar is tussen 2 en 3 gegeven
3 -neven- heeft twee zijden, die waarin het oneindige -even- ontstaat en die waarin het oneindige -oneven- ontstaat
de tekst Evenaar is tussen 3 en 4 gegeven
4 de twee zijden van -neven- zijn gelijktijdig oneindig
Ad van Rosmalen

Regula Maria Müller, Werken 1990 – 2003
Regula Maria Müller, Werken 1990 – 2003

tekst bij het werk van Regula Maria Müller

uitgave van Geert Koevoets
uitgave van Geert Koevoets

tekst bij het werk van Geert Koevoets

Brabant Biënnale
Brabant Biënnale

tekst over het werk van Margriet Kemper

16 portretten van kunstenaars
16 portretten van kunstenaars

tekst naar een interview met Sef Peeters


Konterfeiten en context, 200 jaar kunstacademie in 's-Hertogenbosch, 2012
Konterfeiten en context, 200 jaar kunstacademie in 's-Hertogenbosch, 2012
object | affect, gedicht in uitgave van Margriet Kemper, 2010
object | affect, gedicht in uitgave van Margriet Kemper, 2010
Regula Maria Müller, Werken 2000
Regula Maria Müller, Werken 2000
Kris Van Dessel, voor de kunstenaar, 2003
Kris Van Dessel, voor de kunstenaar, 2003
Diederik Klomberg, voor de kunstenaar, 2002
Diederik Klomberg, voor de kunstenaar, 2002
Arjan Janssen, Phoebus Galerie Rotterdam, 2000
Arjan Janssen, Phoebus Galerie Rotterdam, 2000
Geert Koevoets, voor de kunstenaar, 1994
Geert Koevoets, voor de kunstenaar, 1994
Brabant Biënnale, Van Abbemuseum Eindhoven, 1989
Brabant Biënnale, Van Abbemuseum Eindhoven, 1989
16 portretten van kunstenaars, stad Breda, 1987
16 portretten van kunstenaars, stad Breda, 1987

Konterfeiten en context, 200 jaar kunstacademie in 's-Hertogenbosch, 2012
Konterfeiten en context, 200 jaar kunstacademie in 's-Hertogenbosch, 2012
object | affect, gedicht in uitgave van Margriet Kemper, 2010
object | affect, gedicht in uitgave van Margriet Kemper, 2010
Regula Maria Müller, Werken 2000
Regula Maria Müller, Werken 2000
Kris Van Dessel, voor de kunstenaar, 2003
Kris Van Dessel, voor de kunstenaar, 2003
Diederik Klomberg, voor de kunstenaar, 2002
Diederik Klomberg, voor de kunstenaar, 2002
Arjan Janssen, Phoebus Galerie Rotterdam, 2000
Arjan Janssen, Phoebus Galerie Rotterdam, 2000
Geert Koevoets, voor de kunstenaar, 1994
Geert Koevoets, voor de kunstenaar, 1994
Brabant Biënnale, Van Abbemuseum Eindhoven, 1989
Brabant Biënnale, Van Abbemuseum Eindhoven, 1989
16 portretten van kunstenaars, stad Breda, 1987
16 portretten van kunstenaars, stad Breda, 1987
WERK
  • tekst
    Naar kunst kijken en over kunst lezen, altijd is er taal. Om te kunnen spreken over de kunst, om erover te kunnen denken. Étoile du Nord schrijft voor en over kunstenaars, met organisaties en instellingen. Om het oeuvre te kennen, nu en voor toekomst. Om te weten wat moet gebeuren bij organisaties.
  • mentor
    Ieder talent verdient een mentor, om verder te komen, om in wisselwerking een betekenisvolle relatie aan te gaan. Étoile du Nord werkt met kunstenaars die zich karakteristiek willen positioneren in een relevant netwerk. Kunstenaars die kritisch willen argumenteren over hun werk. Kunstenaars reflecteren in de verschillende werkvormen die Étoile du Nord aanbiedt.
  • productie
    Beeldende kunst wordt gezien in tentoonstellingen, op internet en in andere publieke ruimten. Door die confrontatie is de kunst rijker aan betekenis. Étoile du Nord produceert publieke presentaties en heeft meer dan drie decennia ervaring. Solo's en museale groepsexposities, intieme tentoonstellingen in huiskamers en grootste beurzen in gashouders. Van plan tot realisatie, dat is het werk van Étoile du Nord.
  • bestuur
    Als het er is, wordt het vanzelfsprekend dat het er kwam. Maar elke expositie of manifestatie of publicatie is gemaakt, in samenwerkingen van instellingen en door betrokkenheid van mensen. Étoile du Nord is zich bewust van de noodzaak tot organisatie en draagt daaraan bij, zo nodig belangeloos. Altijd met gevoel voor resultaat.
  • vrije val
    Laat er kunst zijn en laat er taal zijn. Het werk van Étoile du Nord wordt gemotiveerd door de eigen artistieke praktijk. Het creëren van autonome beelden én het schrijven van vrije tekst is de beste uitgangspositie voor advies en organisatie. Étoile du Nord is verweven met het picturale en het dramatische.